crosstraining edzések

Mi is az a Crosstraining?


A crosstraining egy napjainkban levédett szókapcsolat, valójában egy olyan edzésmódszer, melyben több sportág mozgásanyagát felhasználva a lehető legtöbb kondicionális képességet fejlesztjük egyszerre, illetve felváltva. Ezen képességek a következők:
1. Erő: a külső erő és a mozgás közben fellépő ellenállás leküzdése az izomzat aktív erőkifejtésének segítségével.
2. Gyorsaság: a mozgások lehető leggyorsabb végrehajtása adott feltételek mellett.
3. Koordináció: a képesség, hogy különböző mozgáselemeket egy mozgássá kombináljunk.
4. Állóképesség: a szervezet elfáradással szembeni ellenálló képessége sportbeli tevékenység során.
5. Hajlékonyság: a képesség, hogy egy ízületben maximális legyen a mozgástartomány.


 A különböző mozgásformák mixelésével igen hatékony edzéshatást tudunk elérni, ezen képességek fejlesztésében.
A crosstraining nagy előnye a hagyományos fitness teremben végzett edzésekkel szemben az, hogy itt az eszközigény igen csekély, valamint a szabadban is könnyedén végezhető mozgásforma.
Az edzések jelentős része saját súllyal végzet gyakorlatokból épül fel, de emellett kézi súlyzókat, gumikötelet, ugrókötelet is használunk.
Legyen egyszerű köredzés, vagy páros gyakorlat a fejlődés nem marad el!
Ezen rendszer magában foglalja a szabadban végezhető legtöbb  sporttevékenységet is, mint pl. görkorcsolya, frisbee, röplabda, tollaslabda, kerékpár, evezés, futás.
Cél a minél hatékonyabb és változatosabb edzés, valamint új mozgásformák megtanulása, alkalmazása.
Mivel a tréningek összetettségben, terjedelemben és nehézségben különbözőek, ezért minden ember számára alkalmazható. Szabadidő sportolótól az élsportolóig mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbb edzésmódszert.


A crosstraining során használt tipikus gyakorlatok a következők:


1. Saját súllyal végzett gyakorlatok           2. Metabolikus   képességfejlesztés     
- guggolás (súly nélkül)                                - futás
- guggolásból felugrás                                 - evezés
- fekvőtámasz                                               - görkorcsolyázás
- negatív fekvőtámasz                                  - ugráló kötelezés
- húzódzkodás                                              - úszás
- tollódzkodás                                               - kerékpározás
- felhomorítás
- felülés
- statikus kitartások                                
- futás
- evezés
- görkorcsolyázás
- ugráló kötelezés
- úszás
    


                        
3. Súlyzós  gyakorlatok                          4. Labda és egyéb sportjátékok     
- felkapás                                                  - kosárlabda
- guggolás                                                 - frisbee
- szakítás                                                   - labdarúgás
- lökés                                                       - röplabda
- nyomások                                        
- kosárlabda
- frisbee
- labdarúgás     

 

A felsoroltakból kitűnik, hogy a program alkalmazhatósága és egyénre szabhatósága korlátlan. Változatossága és a csoportban végezhető edzés lehetősége miatt igen szórakoztató.
Munkálkodj azon, hogy minél jobb legyél súlyzózásban, futásban, evezésben, labdajátékokban, legyél minél hajlékonyabb és gyorsabb!
Megszámlálhatatlan program áll rendelkezésre ahhoz, hogy eredményt érj el!

 

E-mail:
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.

 

 

<<  Február 2018  >>
 H  K  Sz  Cs  P  Sz  V 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
12131415161718
19202122232425
262728